4 ביולי 2017

חדרי בריחה בבית הספר

הרבה כבר נכתב על מישחוק בלמידה. אבל תכל'ס, אנחנו לא צריכים מחקרים גדולים כדי לדעת את מה שאנחנו "מרגישים מהבטן": ללמוד דרך משחק, שמשלב הנאה ועניין, ישאיר עלינו חותם משמעותי יותר משיעור פרונטלי מייגע, עתיר ידע עיוני.
הרגש משפיע על הזיכרון, אנחנו זוכרים טוב יותר אירועים שבהם הרגש היה פעיל באופן משמעותי, ולכן למידה באמצעות משחק משמעותי יכולה לסייע בהטמעת תהליכי למידה.
אבל-
מרבית יישומי המשחקים בלמידה, פונים אל התלמידים הצעירים. עבור הגדולים הם ייתפסו כילדותיים עד משעממים, ולכן לא רלוונטיים.
כאן נכנסים חדרי הבריחה לתמונה-
חדרי הבריחה מהווים מודל ראוי לאימוץ במערכת החינוך: הם משלבים עבודה קבוצתית, חשיבה מחוץ לקופסה, אדרנלין מוגבר (שמייצר רגש שמגביר זיכרון), תהליך למידה מהנה המייצר חוויית הצלחה.

מטרת הבלוג לסייע למורים ליצור חדרי בריחה, כאמצעי למידה. בלי תקציבים גדולים, בלי פרויקטים הנדסיים מורכבים, עם ציוד מינימליסטי שאת רובו ניתן להשיג ללא עלות, ויישומי תקשוב חינמיים.

אז בואו נצא לדרך!





2 תגובות:

  1. ענבל אהלן!
    שמחה על היוזמה שלך...
    האם כרגע יש רק 3 סרטונים או שפספסתי?
    אשמח לרעיונות לאביזרים ודרכים לייצר קודים...
    תודה רבה!
    צופית

    השבמחק
  2. לגמרי צודקת... אני כרגע בתוך פרויקט סרטונים נוסף שתופס לי את רוב הזמן... מקווה לחזור לזה בהקדם (החומרים בחלקם כבר מצולמים, ממשיכה לעשות חדרי בריחה, רק לא מספיקה לערוך, לתעד ולהביא לכאן). זה עוד יקרה!

    השבמחק

חדרי בריחה בבית הספר

הרבה כבר נכתב על מישחוק בלמידה. אבל תכל'ס, אנחנו לא צריכים מחקרים גדולים כדי לדעת את מה שאנחנו "מרגישים מהבטן": ללמוד דרך משח...